Monday 20 May 2013

Sihir 3 dalam 1

As-Salam wahai si pembaca sekalian,

Dewasa ini, cikgu Ilham ingin berkongsi pengalaman dengan pembaca-pembaca budiman, pesakit-pesakit dan juga para penuntut pengkhususan bidang ini. Ada pelbagai jenis sihir dan ancaman yang kita hadapi pada hari ini. Menurut pengalaman cikgu, antara sihir yang ditakuti ialah sihir bertindan atau sihir bertindih kerana si pesakit atau responden mahupun perawat tidak dapat mengesan sihir tersebut.

Sihir bertindan ini diyakini hasil daripada tindak balas 3 jenis sihir yang menyerang dan memasuki badan pesakit secara serentak. Si pesakit akan dikaitkan dengan simptom kesan kesakitan berada di mana-mana kawasan tubuh badannya sehingga pesakit tidak ketahui yang mana satu harus dirawat terlebih dahulu. Akibatnya, si pesakit akan mengalami tekanan emosi dan jiwa, serta penyakit yang berpanjangan terpaksa ditanggung bertahun-tahun lamanya. Kajian ini berdasarkan pandangan saya dan ulama-ulama Mutakba menjelaskan bahawa sebahagian besar serangan ini terdiri daripada latar belakang pesakit sejak kecil yang mempunyai saka atau pernah terkena sihir secara langsung atau tidak.

Sebagaimana yang kita ketahui, pesakit-pesakit ini akan menghadapi suatu proses penerobosan benteng diri kerana pertahanan diri semula jadi itu telah pun bocor dan pembaikpulihan benteng diri tidak pulih dengan sempurna seperti tidak dipulihkan dengan zikrullah, bacaan Al-Quran yang banyak dan beristiqomah. Apabila pertahanan rohani seseorang itu rapuh, atau masih mempunyai atau lubang atau proses pemulihan belum cukup bersih, maka apabila mereka menjejak usia dewasa, mereka terkena serangan lain seperti sihir pengasih, santau, hatta mudahlah sihir lama bertindih dengan medium sihir baharu dan mengakses seluruh unsur negatif di luar memasuki badan pesakit. Hatta, pesakit boleh terkena 4 jenis jin atau sihir, mungkin lebih daripada itu.

Maka, saranan daripada cikgu Ilham ialah si pesakit perlu banyak bersabar dan sentiasa beristiqomah juga meyakinkan diri serta bermohon kepada Allah memberikan kekuatan dan diberikan pertolongan dalam apa-apa jua keadaan. Ini juga ialah suatu proses mempercepat penyembuhan. Adakalanya pesakit harus berubat berkali-kali, jua ada yang memakan masa 2 minggu, sebulan, 3 bulan hinggalah setahun.

Bagi saya, penyembuhan ini bukan sahaja pada kuasa Allah, mahupun tangan perawat (mualij), juga bergantung kepada kesungguhan pesakit itu, keyakinannya dan kesabarannya yang juga memainkan peranan penting dalam proses penyembuhan.

Banyak kajian kes yang dilakukan oleh cikgu Ilham, banyak pesakit yang mengalami sihir bertindan 3 dalam 1 ini, gagal mencapai proses penyembuhan mereka kerana faktor emosi, kekecewaan, dan kekuatan rohani yang lemah. Akibatnya, mereka akan berjumpa dengan puluham perawat malah beratus-ratus, namun hasilnya pasti akan gagal juga kerana tidak memahami erti tawakal, sabar, dan reda.

Cikgu Ilham menyarankan supaya setiap pembaca haruslah mengetahui jiwa yang kental sahaja yang bersulamkan keimanan dan kesabaran yang boleh menghadapi ujian Allah.

Percayalah, setiap tawakal, kesabaran dan kesungguhan pasti membuahkan kejayaan. Amin.

No comments:

Post a Comment