Monday 20 May 2013

Sihir berkait

As-salam para pembaca budiman.

Mengikut kelaziman peristiwa, cikgu Ilham ingin berkongsi pengalaman dengan anda semua berdasarkan kajian kes, sihir akan ditujukan kepada orang yang dihajati sahaja. Maka seseorang itu akan menerima kesan angkara sihir tersebut. Namun, masih perlu kita ingat bahawa jin-jin ganas dan kejam juga boleh menyerang kepada sesiapa walaupun tanpa dikenali seperti contoh pengamal sihir santau atau pewaris sihir santau. Mereka akan cuba melepaskan sihir itu kepada sesiapa sahaja sebagai misalan di kedai-kedai makan atau warung. Maka, sesiapa sahaja yang masuk ke situ akan pasti merasakan kezaliman sihir. Mungkin seorang, dua atau lebih.

Bagi kajian kes kedua, seperti dalam sebuah keluarga, sang isteri yang terkena sihir sama ada dalam masa singkat atau lama, jin pada sihir itu boleh berjangkit atau berpindah pada ahli keluarga lain secara perlahan-lahan dan beransur-ansur. Hal ini telah dibuktikan oleh banyak kes sekeluarga mengamali kesakitan dan penderitaan yang lama, tidak diketahui oleh pihak keluarga tersebut. Lazimnya, mereka akan menumpukan kepada pesakit yang disihir sahaja, namun mereka terlupa untuk mengubati ahli keluarga yang lain. Ia telah ditunjukkan oleh Allah sebenarnya seperti keluarga tidak aman, seluruh keluarga biasa demam-demam, murung dan beremosi, juga tidak menumpukan perhatian, dan inilah tanda-tanda awal daripada Allah, namun tidak disedari oleh semua.

Maka, saranan cikgu Ilham, marilah kita sentiasa bermurraqabah iaitu mengintai diri dan keluarga kita serta berubatlah walau di mana-mana jua bersama-sama seluruh keluarga kita kerana kita enggan tertipu dengan penyamaran dan tipu helah jin dalam kehidupan seharian.

No comments:

Post a Comment