Saturday 25 May 2013

Bahaya sihir puak etnik

As-salam buat pembaca yang dirahmati,

Dalam banyak peristiwa dan pengalaman cikgu Ilham, marilah kita berkongsi pengalaman ini bersama-sama mengenai kejahilan manusia pada zaman moden ini. Sihir orang asli yang dikatakan antara sihir tertua di dunia, kerana penggunaan sihir ini secara amalan turun-temurun dengan memuja setiap roh jahat, jin-jin hutan hutan belantara, di bukit-bukau, di sungai dan di laut, serta menyembah mereka yang telah mati juga ketua-ketua pribumi mereka yang lampau.

Kebanyakan mereka yang terkena sihir ini memang amat mencabar dalam proses pemulihan mereka. Perlukan ketekunan dan kesabaran yang tinggi. Antara tanda kritikal yang ada pada seseorang itu ialah mengalami halusinasi yang tinggi seperti melihat lembaga hitam yang datang, rasa ingin terjun di tempat tinggi, perasaan rungsing dalam hati yang tidak terkawal, rasa terancam seperti dirinya terasa dicekik, ingin dibunuh, rasa dihumban hingga seseorang itu merasakan dirinya hilang pedoman menyebabkan perawat mengalami kesukaran untuk merawat dan mengawal pesakit itu.

Nasihat cikgu Ilham kepada sesiapa yang mengalami simptom ini, banyakkanlah membaca ayat pembentang seperti keseluruhan surah Al-Baqarah yang perlu dibaca setiap hari selama sebulan dan diiringi dengan surah Al-Zalzalah. Letakkanlah segelas air di hadapan untuk diminum dan sebaldi air untuk dimandikan. Sekuat mana pun kebatilan itu, pasti akan tewas pada mujizat Quran dan rahmat Allah Taala.

No comments:

Post a Comment