Monday 22 April 2013

Mutiara Nasihat - Cikgu Ilham

Salam muhibbah dan sejahtera....

Sekian lama tidak kedengaran berita daripada saya, Cikgu Ilham dalam laman ini. Sekalipun begitu, saya selalu mengharapkan agar warga pelayar dan para pelajar berada dalam keadaan sihat dan dipayungi rahmat Allah.

Mutiara nasihat saya hari ini ialah ;

"Dalam setiap detik renungan, cikgu sentiasa mengingatkan semua pembaca dan pelajar supaya sentiasa bersyukur kepada Allah dalam setiap nikmat pemberian-Nya walau banyak atau sedikit, itu semua sebagai suatu ujian untuk kita tempuhi dengan penuh reda.

Kita harus ingat, ancaman jin dan syaitan sentiasa berkumandang dan berlegar di muka bumi ini untuk menyesatkan anak-anak Adam. Maka bekalan jiwa yang haruslah ada pada kita iaitu sentiasa berpaksikan al-Quran dan sunnah untuk menghadapi cabaran dan ujian yang getir dengan penuh keimanan dan keredaan Allah Azzawajala.

Bagi anda yang diuji Allah seperti sakit, difitnah, kefakiran, dan sebagainya, janganlah kamu berasakan Allah tidak menyayangi kamu, malahan Allah semakin dekat dengan kamu sebenarnya, untuk menaikkan martabat dan darjat keimanan kita semua.

Justeru, Cikgu Ilham menyeru kepada semua umat Islam agar senantiasa bersabar dan berjuang pada landasan Allah yang hak kerana kemenangan akan pasti berpihak kepada orang-orang yang benar dn bersabar. Malah, kurniaan besar rahmat Allah dengan penuh kebahagiaan yang dicampakkan dalam hati orang-orang beriman."
Insha-Allah.... Amin.

No comments:

Post a Comment