Wednesday 20 July 2011

Mutiara Nasihat 3

Darah Tinggi
                Dalam menhitung hari-hari yang berlalu, Cikgu Ilham ingin memberi nasihat yang amat berguna kepada semua pembaca dan berkongsi pengalaman mengenai Penyakit Darah Tinggi atau Hipertensi.
                Dalam kesibukan masyarakat hari ini ramai rakyat Malaysia menghidap pelbagai penyakit yang boleh menggugat keamanan  dan ketenangan seseorang. Kerana terlalu memikirkan sesuatu, tertekan, runsing, kecewa, dan kedengkian sesame manusia, mengakibatkan penyakit darah tinggi adalah penyakit yang paling popular yang dihadapi oleh kebanyakan rakyat Malaysia.
KETAHUILAH!..
Punca- punca penyakit darah tinggi boleh dikaitkan kepada beberapa kategori:
è Kerana terlalu memikirkan sesuatu yang terlalu rumit, hingga tidak dapat meyelesaikan masalah.
è Kerana faktor pemakanan yang tidak seimbang seperti makanan berlemak, masin, berdaging dan lain-lain.
è Faktor yang lain seperti tidak di sangka-sangka oleh umat manusia hari ini seperti gangguan jin , sihir, dan saka juga penyumbang besar yang ramai tidak ketahui.
è Faktor sifat manusia juga adalah penyumbang utama iaitu sifat ‘mazmumah’ seperti tidak bersyukur, irihati sesame sendiri, khianat dan lain-lain.
Solusinya: Marilah kita manfaatkan teknik dan cara penyembuhan yang sempurna lagi alami seperti:

LANGKAH 1: 
i.                     amalkan meminum air misai kucing atau sirih yang direndam di dalam air panas yang di letakkan di dalam bekas lalu ditutup..
ii.                   selepas beberapa minit inumlah air tersebut dengan diiringi doa dan bacaan seperti:
1)      Baca Al-Fatihah                      7x
2)      Baca Selawat Syifa                 3x
3)      Baca Al-Zalzalah                     3x
4)      Azan                                       1x

LANGKAH 2

Setelah lakukan LANGKAH  1 teruskan LANGKAH 2  iaitu urutlah bahagian tengkuk berulang-ulang kali sehingga terasa lembut sehingga seseorang pesakit itu merasa lega dan sedawa.

                Lakukan setiap hari urutan di tengkuk 1 hari 2 kali petang dan malam. Insya-Allah telah ramai pesakit yang sembuh dan anda harus yakin, istiqamah, bahawasanya setiap penyakit ada ubatnya.

                Nasihat yang ikhlas: Sekiranya anda melaksanakan amalan tersebut maka ubat-ubatan moden sebaik-baiknya di tinggalkan supaya ia tidak mengganggu proses penyembuhan Alami dan mukjizat Al-Quran.

                Terapi darah tinggi: minum air mineral yang turut di baca ayat-ayat Alquran yang diberi: Setiap hari 2 botol besar 1.5 liter. Insya-Allah Allah jua yang menyembuhkan.

No comments:

Post a Comment